۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹

امام جمعه مراغه:

کیفیت طرح‌های عمرانی قربانی سرعت اجرا نشود

کیفیت طرح‌های عمرانی قربانی سرعت اجرا نشود

مراغه- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه از مسئولان اجرایی این شهرستان خواست تا کیفیت طرح‌های عمرانی را قربانی سرعت نکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در دیدار با جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان مراغه به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: علاوه بر توجه به کیفیت، آینده‌نگری نیز باید مورد توجه قرار گیرد و ظرفیت مورد نیاز در چهل تا پنجاه سال آینده نیز لحاظ شود.

وی تاکید کرد: حتی در مناقصه‌ها و انتخاب پیمانکار نیز نباید ملاک فقط قیمت پایین پیشنهادی باشد بلکه صلاحیت و توان پیمانکار نیز شرط است تا طرح‌های عمرانی شامل مرور زمان نشود.

وی همچنین نظارت دقیق بر کارها به ویژه طرح‌های عمرانی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: طرح‌ها باید اصولی و بر مبنای نظر کارشناسی اجرا شود و سرعت به تنهایی معیار کار جهادی نیست.

امام جمعه مراغه همچنین به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان توصیه کرد که در انتصاب‌های درون سازمانی نیز به تجربه کاری، تدین، قابل اعتماد بودن و دلسوز بودن فرد توجه شود.

وی ادامه داد: در انتخاب مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی باید یکی از ملاک‌ها حیای فرد باشد زیرا حیا انسان را از فساد دور نگه می‌دارد و حضرت علی (ع) هم خطاب به مالک، انتخاب افراد مجرب و اهل حیا به سمت‌های مدیریتی را توصیه کرده بودند.

امام جمعه مراغه همچنین مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان را به همکاری و هماهنگی بیشتر فراخواند و اظهار داشت: هماهنگی از هدررفت سرمایه جلوگیری می‌کند.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه خطاب به مسئولان اجرایی شهرستان از آنان خواست تا عملکردهایشان را واقع‌بینانه و بدون غلو اعلام کنند و افزود: خوشبختانه شهرستان در حال حاضر رو به جلو حرکت می‌کند.

«داود اسدیان» با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان طی یکسال گذشته دستاوردهای ارزشمندی به جا گذاشته‌اند، بیان کرد: فعال شدن دوباره آزادراه مراغه – هشترود به عنوان یکی از مطالبه‌های مهم مردم از جمله این دستاوردهاست و در سایه توجه دولت سیزدهم ۴۰ کیلومتر از آن امسال زیر بار ترافیک می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه شهید رجایی به خاطر سیره‌اش ماندگار شده است، مردمی بودن، ساده زیستی و ولایتمداری را به خدمتگزاران مردم شهرستان توصیه کرد و افزود: فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است.

فرماندار مراغه رویکرد دولت مردمی را خدمتگزاری خواند و اظهارداشت: رئیس‌جمهور دولت مردمی طی یکسال گذشته و با هدف خدمتگزاری به همه استان‌ها سفر کرده است و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز باید همین رویکرد تقویت ارتباط با مردم را با جدیت دنبال کنند.

کد خبر 5573689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha